Stall Stora Hermanshult

Löshoppning och longering

Publicerad 2016-09-20 21:28:51 i Ridning/motion,

Idag fick Jambal testa något nytt - löshoppning! Oj va han tyckte det va skoj! 😀

När jag släppte honom sprang han lydigt runt, runt och när jag skramlade med "belöningshinken" kom han snällt.

Pigg som bara den! Även när jag värmde upp med longering, nästan så han bockade till lite.

Jag lät bommarna ligga ner först ett par gånger innan jag la upp och höjde. Men tanken va inte att höjdhoppa, utan att ha kul och motionera. Men oxern blev ca 80 cm på slutet och jag tyckte han gjorde det riktigt bra och såg trevlig ut!

Maysan hjälpte mig med hästarna idag ❤️

Molly fick springa lite longering. Hon va mycket lydig, fin i formen och arbetade ambitiöst!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela