Stall Stora Hermanshult

Ledig fredag

Publicerad 2016-09-23 21:40:08 i Allmänt, Ridning/motion,

Red ett SUPERPASS på Jambal på förmiddagen idag. Han va så grymt fin alltså! Vi red galopprogram, men dom två sista intervallerna trim-travade vi. Ville inte ta ut honom för mycket eftersom det va ett tag sedan vi gjorde det, men han hade säkert klarat det för han va så taggad!

Dom senaste ridpassen med honom har känts så bra! Jag blir faktiskt väldigt sugen på att "satsa" lite mer på honom och försöka komma iväg på någon Pay and Ride..

Nils har än så länge INTE trampat av sig någon sko. Dom nya bootsen jag köpte (eftersom han trampade sönder dom jag köpte åt honom först..) verkar funka mycket bra. Jag har även fortsatt med min träning att "trubba av" honom, eller som vi kallar det: "säcka av". Det funkar bra och jag tycker han tar det bättre och bättre.

Molly då.. Emma skulle rida idag men upptäckte ett ganska stort sår på höger has. Svullen och varm.. Så det blev en kort promenad med henne idag. Hon kommer att få vila i helgen så får jag se hur det utvecklar sig.

Annars har den här lediga dagen bjudit på tvätt och städ. Nu kollar jag Idol och ska snart gå ut och natta hästarna ⭐️🌙

Trevlig helg! 🌷

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela