Stall Stora Hermanshult

I väntan på veterinären

Publicerad 2016-10-05 11:06:34 i Allmänt, Hantering/utbildning,

Jag och Maya kollar på tven och väntar på att veterinären ska komma vid ca kl 12 för att vaccinera Molly och Jambal.

Nu märks det tydligt att hösten kommit på riktigt! Riktigt kallt och vinden biter tag i kinderna. Men det är på något sätt mysigt tycker jag. Man får helt enkelt ta på sig mer kläder när man ska gå ut 😊

Lite svårt är det dock att veta hur man ska göra med täcken och så.. mina hästar ska inte klippas i år har jag bestämt. Anser att dom inte rids så pass mycket/hårt och jag har svårt att tänka mig att det kommer bli så många turer till ridhus. Så dom kan behöva sina nallebjörns-pälsar 😊 Och täcke får dom ha på sig om det blir riktigt ruskigt med mycket regn/snö. Enbart kyla mår dom inte dåligt av (så länge dom inte är jättefrusna eller som sagt - klippta).

Igår va Madde ute igen och vi gjorde ett ryck med Nils. Lite samma som i måndags och igår gick det betydligt bättre. Ett steg i rätt riktning. "Problemet" sitter förmodligen på höger sida. Han tycker det är lite läskigt när han ser människan på vänster sida men samtidigt på sin högra.. "Hur hänger det ihop liksom?" Så Madde klängde och hanterade honom mycket från högra sidan och när vi va klara va han betydligt mer avslappnad med det 😊

Älskar när Madde pratar bäbissptåk med honom 😂 Men det roliga är att det verkar som han blir löjligt nöjd med det!

Igår vid insläppet upptäckte jag att staketet va trasigt mellan hagarna. Vi har ju bara en enkel tråd i mellan, så hästarna kan ju hälsa på varandra om dom vill.. vilket kan göra att benen flaxar till.. vilket kan göra att staketet är i vägen.. så.. jag har lagat det ett par gånget nu. Men igår kände jag bara: "f*n nu byter jag ut skiten!" Så jag drog lite eltråd sådär lite spontant på min tisdagskväll 😊

Sen va det ju även kanelbullens-dag igår, och va är den dagen utan kanelbullar!? Så innan staketfixet bakade jag och Maya självklart några! 😄

❤️


/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela