Stall Stora Hermanshult

Hur man på enklaste sätt motionerar två hästar samtidigt när man är ensam

Publicerad 2016-10-07 19:53:05 i Ridning/motion,

I eftermiddag slog jag två flugor i en smäll kanske man kan säga.. Jag red Jambal och hade Molly med som handhäst. På så sätt fick båda motion samtidigt ☺️

Detta är något vi inte testat förut. Men dom va så jätteduktiga och lydiga! ❤️ Det va nästan så smidigt som jag tänkt mig haha.

Det blev lite jogg på fältet i skritt och trav, med mycket fokus på lydnad, ett lugnare pass vilket va bra eftersom dom vaccinerades i onsdags. Båda va pigga men skötte sig utmärkt och Jambal kändes jättemjuk och fin i munnen.

När vi skulle sluta hade vi fått in tekniken riktigt bra måste jag säga 😀 Skitkul!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela