Stall Stora Hermanshult

En bra dag!

Publicerad 2016-10-15 20:33:32 i Allmänt,

Idag känns det ändå som det är en bra dag! 👍🏻 Men jag va väldigt trött imorse när jag släppt ut och fodrat hästarna, så jag gick in, somnade om och efter att ha vaknat igen och gett Maya grötfrukost somnade jag om i soffan framför tven. Så himla skönt! Vaknade till när Martin va tvungen att åka och jobba.

Då fick jag på någon film som gick på tven, "Rodeoprinsessan" eller något sånt hette den.. Det handlade om en 12-årig tjej som åkte runt med sitt gäng "Sweethearts" och uppträdde till häst på rodeotävlingar samtidigt som hon letade efter sin pappa hon aldrig hade träffat.. Lite fjantig kanske men jag va ändå tvungen att se klart, haha.

Efter filmen blev det lunch och sen gick Maysan och jag ut till stallet och fixade.

Madde kom vid kl 15 och hjälpte mig med Nils och idag fick han guldstjärna! 🌟 Vi håller fortfarande på med "enkla" grejer för att han ska slappna av, men idag va det ett elefantkliv i rätt riktning! ❤️

Sen när alla hästar va inne och jag borstade av Jambal för att prova ett täcke upptäckte jag ett ganska stort sår på hans vänstra armbåge.. Svullet och skitigt.. Tvättade rent det och det märktes att han hade lite ont för han reagerade vid beröring. Sprayade lite blåspray på det när jag va klar - så det här får vi hålla lite koll på!

Nu blir det lördagsmys i soffan! Hoppas ni har en bra helg! 🍂🍁

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela