Stall Stora Hermanshult

Den som vill finna lycka bör leta i Nils hage..

Publicerad 2016-10-06 12:46:18 i Allmänt,

Alltså. Nu tror jag seriöst att jag bryter ihop! När jag kom hem från jobbet igår kväll för att kvällsfodra fanns ett litet meddelande på tavlan från Maléna:

"Nils har tappat en sko"

Egentligen borde jag inte blivit förvånad, under dessa få månader (kan det vara två?) har jag nog tagit ut hovis varannan vecka för att slå på tappsko på honom! Den här gången har han kanske klarat sig tre veckor och jag trodde verkligen att jag köpt "magiska boots" som fungerade, men tyvärr inte.

Jag vet ärligt inte hur jag ska göra. Finns det några knep? Funderar ärligt på att låta honom gå barfota igen, just nu rids han ju inte och det lilla vi håller på med honom borde han kunna klara sig utan - tycker man. Uppenbarligen vill han inte ha skor heller..

Om den här lilla "Askungen" ska hålla på att tappa skor hela tiden är det dags för mig att gå en tappsko-kurs!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela